Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


A célhoz göröngyös út vezetett

2013.12.26

 

 

Interjú, a tizenkét éves Benyó Máté autóversenyzővel.

 

Kedves Máté!

2013-ban több autós szakágban is megméretted magad, melyek is ezek és milyen eredménnyel?

- Rallycross Magyar kupában 1400 ccm kategóriában, Autocross Tax „F” kategóriában (zárt karosszériás autók) 1600 ccm alatt, Gyorsasági II. osztályban, Komi kupában, Junior kategóriában, és az OSzAK-on is képviseltem a Junior kategóriát.

Eredményeim 2013-ban:
Rallycross: Kategória II. Hely és abszolút VI.

Autocross: Tax „F” kategóriában bajnoki cím.

Gyorsasági: II. osztályban: Bajnoki cím.

Komi Kupa: Tavaszi forduló I. Hely.

OSzAK: Több versenyen indultam teszt jelleggel.

 

A 2013-as versenyévadodban melyik eredményedre és miért vagy a legbüszkébb?

- A Rallycross eredményemre vagyok a legbüszkébb, a legelső Rabócsi Ringire. Fejlődés szempontjából pedig a Suzuki Swift kupában az utolsó két futamomra.

Rabócsi Ringen, a Magyar Kupában sikerült az Abszolút III. helyet megcsípnem.

Míg a Hungaroringen a Suzuki Swift kupában úgy érzem nagyon sokat tudtam fejlődni.

 

Akárhol indultam az idén, mindig Suzuki versenyautó volt alattam.

Mindenhol Suzuki Swift-tel versenyeztem, kivéve Autocross-ban, ott egy Ignis volt a hű társam.

 

Egy versenyedre miképp készülsz fel?

- Először is sok időt töltök versenyautó szimulátor előtt. Igyekszem mentálisan minél többet készülni, fizikálisan pedig kézilabda edzésre járok.
Magyar és nemzetközi versenyeken is szoktam indulni, és ezért a tökéletes pályaismeret sem elhanyagolandó. A versenyek előtt kerékpárral többször bejárom a pályát, és így rögzítem magamban a nyomvonalat. A szimulátorban is megpróbálom letölteni a pályákat és minél többet menni rajtuk. A szabadedzések során is igyekszem bememorizálni az adott pályát.

 

Kik és miben segítik általában a pályafutásodat és mit köszönhetsz nekik?

- Először is édesapám, aki kis korom óta oktat vezetéstechnikára, és a versenyzés fortélyaira. Óriási a bizalom édesapám felé, aki tanít és nevel különböző típusú versenyautók kezelésével, megismerésével kapcsolatban.

- Nem utolsósorban Burkus Egon, aki a gyorsasági szakág elsajátításában meghatározó személyiség számomra.

Bálint Zoli (a katona), aki az első időszakban vezetés technikát tanított nekem, sajnos ma már családi elfoglaltságai miatt már nem vesz részt a képzésemben.

Idén szeptember tájékán alakult meg, egy háromfős Manager csapat, akiktől azt várom, hogy az elkövetkezendő években, próbálják megteremteni a versenyzéshez szükséges hátteret.

 

Az idén egy igazi Rallyversenyen (szilveszter Rally) veszel részt édesapád oldalán a jobb1-ben, mint navigátor.

Ha jól értesültem nem idegen számodra a navigálás fogalma.

- Volt szerencsém apukámnak navigálni 2011-ben, az Országos Terep Rally Bajnokságban egy Polaris RZR-ben. Abban az évben kategória bajnokok lettünk. Egy „N” csoportos Suzuki Ignis rally autóval vágunk neki a Szilveszter Rallynak, ahol szombaton egy, vasárnap pedig hat szakaszt szeretnénk teljesítenünk. Célunk a sikeres célba érés. Szeretnénk jól érezni magunkat apával.

 

Mesélnél a 2014-es terveidről? Hol, merre és miért?

- 2014-ben a Suzuki Swift Kupában szeretnék egy teljes szezont menni, de emellett néhány Rallycross futamon is rajthoz állok majd. A Suzuki Swift kupában minél több tapasztalatot gyűjteni és eredményesen versenyezni. A Rallycrossban a Magyar Kupában szeretnék dobogóra állni.

 

Köszönöm a 2013-as versenyévadomban a támogatást: a New Jet Motorizációs Centernek, a Top Driver School vezetéstechnikai iskolának, és az Ilona Stüberl Bécsi Magyar Étteremnek.

 

 

-       Hajósi Miklós -