Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Harmadik hely az Olimpián a Dragaccsal!

2013.08.14

  

 

Harmadik hely az Olimpián a Dragaccsal!

 

Drag Racing - Nitro Olimpia Hockenheimring,  2013.09-11.

Kohári Zoltán, Nitro Olimpián járt a Chevrolet Camaro Z 28-al.

Pár szösszenet, a versenyen történtekről.

Szerda este találkozott a Dragacs Team Szentesi Pistinél a műhelyben, ott volt Breki, Trafo 2000, Szabyk, Jeri, illetve útközben beszállt még Groll Robi, Zsolt Gábor

(redcrab) és Józsa Zsolti is.

A bepakolás gyorsan ment, két teherautót egy merci terepjárót és egy lakókocsit raktunk meg fullra, itt szeretném megköszönni Szabyknak és Trafonak is a lehetőséget erre.

Bepakolás után elindult a konvoj Hockenheim felé, hosszú út várt a srácokra. Én magam pedig hazajöttem és megpróbáltam bepakolni, mert kicsit megúsztam ezzel, hogy másnap vagy inkább aznap hajnalban induló gépünket elérjük a kedvesemmel. Két óra alvás után útra készen vártam a repülőt Ferihegyen, megérkezés Frankfurtba autó kölcsönzés, telefonok a srácoknak és irány a szentély. Megérkezés után a pálya bejáratánál vártuk a fiukat akik fél óra eltéréssel meg is érkeztek, kicsit elzsibbadt végtagokkal, de lelkesen, bementünk a pályára ahol két ellenőrzést követően megmutatták a helyünket ami első ránézésre nem volt rossz.

Robival és Pistivel elmentünk a gépátvételt intézni, először adminisztratív volt ahol nemzetközi versenyzői , egyesület nevezői licencet , nevezési lapot stb kellett leadni, kitölteni.

 

Ezután következett a technikai gépátvétel ahol volt egy kis sor, kb. 2 óra tologatás után odaértünk a konkrét átvételhez ahol is elkezdte vizsgálgatni az autót. Majd ugye következett a ccm és a súly a súlynál bediktáltuk az általunk még nem teljesen készen mért adatot, ami 1205 kiló volt, az ember elment és nem kis számolás után visszajött, hogy sajnos nem férünk bele a Competition Eleminator kategóriába, hát ez nem kicsit tört le. Az autót kitoltuk és mi visszamentünk a Robival valamit intézni, az ember azt mondta, hogy nagyon sajnálja, de nem tudja átvenni az autót, menjünk vissza a adminisztratívra és soroltassuk át az autót egy index idős kategóriába. Visszamentünk és megpróbáltuk nekik megmagyarázni, hogy ez nem oda való, előkerült az FIA szabályzat és minden más ahol is végül sikerült megmagyarázni, hogy ha egy Pro Mod autó lehet 1202 kiló akkor ez is had lehessen 1205. Visszamentünk, hogy az a valaki azt mondta és hogy, így meg úgy van, mondta az ember, hogy ok, de ha egyszer elkezdi átvenni valamilyen kategóriába és nem felel meg akkor mehetünk haza.

Kockáztatunk és mondtuk az embernek, hogy mérjük meg az autót, mert sok mindent raktunk bele egy évvel ez előtt óta. Megmértük és nem kicsi szerencsének köszönhetően az autó félig megtankolva 1320 kilót nyomott velem együtt. Az ember ismételten elment számolgatni és visszajövet közölte, hogy így megfelel, de az autó nem lehet kevesebb a táv végén mint 1288 kiló mert akkor bukjuk az egészet.

Hála az istennek két hibát talált még az egyik, hogy a kompresszor alját egy ilyen speciális szövetből készült takaróval kell borítani természetesen sfi szabvány szerinti vacakkal, na meg a kompresszor lefogató pántok sfi certifikációja 1 hónappal lejárt, de ezeket átengedte. Mindezek után közölte, hogy rendben, de még van egy kis probléma, mert az autó csövezésén nincs hiteles matrica és ezt be kell vizsgáltatni egy emberel, hiszen így nem mehet az autó, az ember majd jön ma délután 4 órakor és jól megvizsgálja az autót. Addig nem ad rajtszámot se, majd holnap reggel.

Nem voltunk nyugodtak , de reménykedtünk, hogy ha aznap potom 5-6óra alatt sikerült átvinnünk a gépátvételen akkor ez a csöves ember se fog akadály lenni, később kiderült, hogy az volt.

 

Visszamentünk és elkezdtük építeni a tábort ami állt egy lakókocsiból két teherautóból egy terepjáróból, na meg egy személyautóból amit béreltünk. Breki elkezdett főzőcskézni, mi meg építettünk, az ember nem jött 4-5 de még 6 órakor se persze kerestük és mikor megtaláltuk azt mondta majd holnap reggel korán. Reggel felébredve vártuk az embert, de közben elmentünk rajtszámért amit megkaptunk ember sehol és mindjárt itt az első futam. Nem jött az ember mi viszont mentünk a rajthoz, hiszen rajtszámunk volt, a rajtban várakozni kellett kb 40 percet, mert valami csúszás volt, ezt úgy kell elképzelni, hogy ülök az autóban minden tűzálló alsóruházatban még a zoknim is az plusz a tűzálló felsőruházat, maszk és a kis gázálarcos sisakom, nem volt meleg áááá.

 

A célkitűzéseink azok voltak, hogy minden futamban javítsunk, menjünk gyorsabban mint 200 mérföld, legyen stabil és megbízható az autó és érjük el a 6 időt. Következett az első rajt közepes gumimelegítés után egy nagyon lightes futamban mentem 7.6 @ 302 vel. Visszamenve kielemeztünk a futamot, logokkal és videóval

(5 kamerával vettünk minden futamot), és ennek alapján építettük fel a következő futamot. Amikor már visszafelé jöttünk az első futamból tudtuk, hogy a középső időmérőt kihagyjuk, mert kevés volt az idő és nem akartunk kapkodni. A délutáni futamra felkészülve ismét a rajtban voltunk ahol is egy egész jó gumimelegítés és rajt után 250 méternél elszakadt a kompresszor szíj az eredmény 7.2 @ 254 lett. Bíztató és egyben bosszantó is volt, mert szerintem az egyik legjobb futamunk lehetett volna, viszont a 200 méteres idő és sebesség meggyőző volt 4.6 @ 254. Az új szíjvédőnek köszönhetően nem okozott kárt a szíj elszakadása, tehát csak arra kellett rájönnünk, hogy mi a baj, amiért elszakad a szíj, rájöttünk. Volt azonban még egy problémánk, hiszen hoztunk tartalék szíjat, de csak egyet 70.000 forint egy ilyen szíj, megpróbáltam körbemenni hogy esetleg valaki megye-e ilyen szíjjal. Találtam egy Top Methanol Funny Car csapatot ahol pont ezzel a fajta szíjjal mennek, kis beszélgetés és magyarázkodás után mondtam nekik, hogy van kicsi problémám, mert elszakadt a szíjam és kéne másik, az ember bement a kamionba és 10 másodperc múlva kijött egy szíjjal, ami nekünk kellett. Kérdezem, hogy mivel tartozunk, erre az ember azt mondja, hogy hozzak pár doboz sört és le vagyunk rendezve . Ilyen olcsón még nem vettem szíjat, itt mondanám el azt, hogy ezen a helyen bárkihez fordultunk, nagy vagy még nagyobb csapatokat is ide sorolva, mindenki kedves és segítőkész volt.

 

Nem voltak titkok nem voltak rosszakarók csak versenyzők szerelők és csapattagok, akik bármikor segítettek akár az ellenfél csapatának is, hogy jobbat tudjon menni, vagy akár menni tudjon, érdemes lenne ezt a szemléletet itt Magyar országon is felvenni. A második futam után elkezdtük keresni a csöves embert és megtaláltuk, majd odajött és minden csövet, hegesztést átnézett és megmért, közölte, hogy az autó 7.5 másodperc felett simán megkapja a hitelesítést, de nem tudja hogy ez a cső króm molibdén vagy acél és csak akkor kapja meg a gyorsabbat, ha nem acél. Magyaráztuk neki, hogy ez nem acél fel is hívtuk a gyártót, de előrébb nem jutottunk, azt mondta az ember, hogy alszik még rá egyet, nem tudom mit várt, hogy megálmodja avagy nem, de itt az van amit ő mond, ha azt mondja, hogy ez acél akkor nincs reklamáció tovább. Este megbeszéltük a csapattal, mit és hogyan tegyünk holnap kiosztottuk a feladatokat, ki mikor mit fog csinálni az utolsó időmérő futamon, hiszen vasárnap verseny lesz és az egyetlen szombati időmérőn kell ezt begyakorolni. Másnap reggel felkelés fürdés kaja és beszélgetések, illetve az embert Robi segítségével sikerült meggyőzni, hogy szépet álmodott és megkapta az autó azt a cetlit ami 7.5 másodpercnél gyorsabb autókon van, mehetünk akár 5 másodpercet is ezzel az autóval.

 

Ismét a rajtban, volt egy meglepő mozzanat ebben a futamban eddig spot man lámpára indultunk ami azt jelenti, hogy a 3 sárga egymás után jön le (a régi versenyzők emlékeznek 2003 – 2004 Rába ringes lámpára) na itt nem ez történt, mert az előző kategória beállítását hagyták benne és pro fa jött ami lacházán van jelenleg. Ez meglepett engem is, és az ellenfelemet is, mert neki a 60 láb nekem pedig a futam nem lett olyan jó mint amit szerettünk volna. Amúgy normál futam volt kicsit gyorsabban mint az eddigiek 7.1 @ 327 sebességgel, súlymérés a végén és vissza a depóba, elemzések videók stb. Ezután kimentünk nézni egy kis versenyt és tanulni a nagyoktól.

Este a táborban a velünk szembelévő emberke imádta a AC/DC zenéjét és hajnalig nyomatta, este benyomtam 2 viszki kólát és elaludtam.

 

Vasárnap korán kelés mert 9.20 kor az első futam a kategória leggyorsabb autója ellen egy 2400+ lóerős csőrös methanolos Drag ellen, mit nekem egy ilyen ide a világot, persze ha minden rendben van az autón akkor esélyem sincs, hiszen 0.6 másodperccel gyorsabb mint az én legjobb időm és még előbb is indítják 0,2 másodperccel az index ideje miatt, de minden lehet.

Csináltam egy olyan gumimelegítést, hogy erre én is büszke voltam, annyira, hogy amikor megálltam nem láttam az előttem 20 centire lévő hátrameneti kapcsolót és úgy tapogattam, szerencsére Pisti kinyitotta az ajtót és már 30 centit sikerült befokuszálnom. Visszamentünk a rajtba és felálltunk amikor stage lámpa is világított felraktam 4000 rpm re az autót és vártam a lámpákat erre az ember az első sárgánál elengedi és beugrik, nem értettem és meg is zavart kicsit, hiszen láttam a piros lámpáját elnyomtam majd visszavettem és megint elnyomtam 7.3 @ 327 lett.

 

Győztünk bent vagyunk a négyben! A táv végén észrevettem, hogy az olaj feljött a szélvédőre, megállás mérlegelés vissza depóba és öröm. Srác aki ellen mentem visszajött, ott volt a depója mellettünk és az első dolga az volt, hogy gratulált.

A Dragacs Team tagjai meg elhárították a hibát 35 perc alatt ami abból ált, hogy kompresszor le és a kompresszor mögött lévő olajpumpa le dugózásnál egy menetes gyűrű letekeredett és ott nyomta az olajat.

 

Készültünk a következő futamra, ellenfelünk egy teljes mértékben újonnan épített Pro Stock Car volt a maga 11.600 ccm vel. Az embernek 6 tizeddel magasabb volt az index ideje és azt 4 tizeddel meg is tudta javítani, tehát 6 tizeddel hamarabb kap zöldet mint én és az indexétől még 4 tizeddel is gyorsabb azaz pont 1 másodperccel hamarabb ér be mint. Nem baj megpróbáljuk lerajtolni, úgy látszik félhettek tőlünk, mert az ember is sietett a rajttal, hiszen 0.018 ezredes rajtot vett ami ha 18 ezreddel rövidebb akkor piros lámpát kap, én a szokásos 0.1 tizedes rajtomat hoztam és nyomtam neki jobban mint eddig főleg az elejét. A rajtnál elfért volna még egy kis gáz és sokkal agresszívebben is nyomhattam volna, de így sikerült a célban kb 20 méterrel hamarabb ért be mint én. Nekünk 7.02 @ 337.15 sikerült, de ezzel én is megjavítottam az index időmet ami 7.13 volt a másik párosban pedig a vesztes rosszabbat tudott menni mint az index ideje, így mi lettünk a 3. helyezet.

Mindezek után tényleg örömködtünk egy kicsit, hiszen szinte minden kitűzött célt elértünk és még dobogósok is lettünk.

 

Majd pakolás kaja egy kis verseny nézés, díjátadó és hétfőn reggel haza jött a Dragacs Team első Európa Bajnoki Versenyéről.

 

Szeretném megköszönni Szentesi Pistinek, hogy a Dragacsot ilyen állapotba hozta és tartotta, hogy nagyobb gond nélkül végig versenyezte az évet és ezt a versenyt. Groll Robinak a teljes technikai szabályzat átnézését, fordításokat és a szakmai hozzáértését. Szabyknak és Jerinek, hogy segítettek mindenben és szintén szállítottak egy csomó motyót. Brekinek, hogy főzött és bíztatott, hogy ne vegyem el a gázt még akkor se ha közel van a fal. Trafónak, hogy törött lábbal is vállalta az utat és szállította a cuccainkat Józsa Zsoltinak, hogy ott volt és bíztatott. Zsolt Gábornak (Redcrab), hogy munkájával videókkal is ki tudtuk elemezni minden futamot és csodás felvételeket csinált, illetve még köszönöm Andriskának aki nem volt ott de sokat segített az autó szerelésében, és köszönöm neked is nektek is és mindenkinek aki drukkolt a Dragacs Team-nek!

 

- Hajósi Miklós -

 

www.dragracing.hu