Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Ifjú reménység, a Magyar Amatőr autósportban

2012.12.01

 

 

Ifjú reménység, a Magyar Amatőr autósportban

Beszélgetés a 15 éves Bognár Martin autóversenyzővel.

 

Kedves Martin!

- Megtörtént életed első nagy Rallysprintje a hétvégén, Tatabánya környékén!

Mesélj az ott történtekről. A Szervizparkról, Pályabejárásról magáról a versenyről.

Igen, 17-én elindulhattam életem második Rallysprint versenyén, Tatabányán.

Szombaton már korán reggel már ott voltunk a csapattal Tatabányán, és egyből szereléssel kezdtünk, hiszen a megrendelt hátsó féktárcsa nem érkezett meg az ígért időpontra, azért még szombaton hajnalban kellett elmennünk a határ mellé.

A kötelező adminisztráció után elindultunk a pályabejárásra, ahol Hajóka és navigátorom Krisztián segítségével felírtuk a "nyerő" itinert, majd ez alapján 3-szor tempósabban is megtettük a pályát személyautóval, figyelve az apró részletekre, buktatókra, veszélyzónákra.

Szombaton, az első sprinten minden rendben volt, sikeresen visszaértünk a szervizparkba. 7:08:7 időt mentünk, melyet úgy éreztünk, még tudunk csökkenteni bőven.

A második gyors viszont már sötétben zajlott. Meglehetősen zavart, hogy helyenként korom sötét útszakaszokat közvilágítással ellátott részek követtek, illetve az útszélén kamerázó, vakuzó tudósítók sem könnyítették meg a látást. A pálya utolsó lassítójában már fáradt is voltam, alig vártam, hogy a kör végére érjek, így kapkodásom miatt rámentem egy az egyik bójaként kirakott teherautó gumira, az autó erősen az oldalára billent, majd talpra állt. A  csattanás miatt a pálya szélén megálltunk és kiszállva ellenőriztük, hogy milyen sérülést szenvedtünk. Szemre nem látszott semmi, így visszaülve érvényes kört futottunk, bár az időnkön erősen meglátszott a baleset 9:46:1. Ahogy visszaértünk a szervizparkba szétbontottuk a jobb első futóművet, ekkor szembesültünk a sérülés mértékével. Kiderült, hogy a kormányösszekötő és a lengőkar is csúnyán elgörbült, megtekeredett. A csapat egységes erővel állt neki kiigazítani az alkatrészeket, mindenkinek akadt valami, amit foghatott, tarthatott. Legfőbb szerszám a nagykalapács volt. Mint az utolsó körben, illetve az itthoni szervízeléskor kiderült a motortartó bak is leszakadt.

A hosszú és dolgos nap után késő esete tértünk nyugovóra szállásunkon, hogy a hajnali ébresztő után vasárnap újult erővel és valamelyest pihenten indulhassunk neki ismét a feladatnak.

Sajnos a vasárnapi futamokon sem állt mellénk a szerencse. Vasárnap reggel szitáló esőre ébredtünk, ami ugyan az első rajtig elállt és a pálya kezdett felszáradni a versenyzők után, de a gumi választás mindenkinél nagy problémát okozott. A reggeli első sprint végén a sérült motortartó bak lelőtte a turbó csövet, de még beértünk a célba. A csapat szervizelése hatásos volt, hiszen sikerült javítani az időn és 6:58:3-as kört futottunk. Az utolsó gyorson a turbó cső újból leugrott a helyéről most azonban már a célba nem értünk be a pálya felénél fel kellett adnunk a versenyt. Ezzel összesített eredményünk és besorolásunk nem lett a versenyen. Az eredményeket és a körök után visszatérő versenyzőket nézve szembesültünk vele, hogy nem csak nálunk akadtak technikai gondok. 90 indulóból 60an teljesítették érvényesen mind a 4 kört. Kemény volt a pálya és a körülmények is.

A kiesés ellenére nem értékelem teljesen negatívnak a versenyt, sőt sok új tapasztalatra tettem szert a Rally-val kapcsolatosan, ismerkedhettem a fehéraszfaltos pályán való vezetéstechnikával, ill. az itiner írás rejtelmeibe is mélyre -hatóan bevezetésre kerültünk. Tartalmas, jó verseny volt.

- Hallom indultál hétvégén Zalakaroson is!

Igen, neveztünk a 2012. november 24-25-i zalakarosi autós élménynapra, mely a tervek szerint egy sötétedés utáni prológból és egy vasárnapi 40 km-es sprint részből állt volna. Sajnos az utolsó pillanatban derült ki, hogy engedélyek nélkül csak a szombat esti szlalom rész tartható meg. http://www.zaladigital.hu/20121126-nk-zkar-ejsz-autos/ A prológ egy nagyon jó hangulatú, ténylegesen élményautózás volt minden részt vevő részére, így nekem is. Különféle technikákkal, beállításokkal kísérleteztünk. A pálya széléről a csapattársak elmondása szerint már látható volt, hogy jó eredményt értem el. Az eredményhirdetésnél azonban mégis kellemes meglepetés volt átvenni az összesített első helyért járó oklevelet.

A szezon ezzel a versennyel ért véget, hiszen a továbbiakban megrendezésre kerülők (pl. Mikulás Rallye) számomra még elérhetetlenek fiatal korom miatt. Igyekszünk a telet jól felhasználni, a versenyautómat formába hozni. Nagy erőkkel készülünk az újonnan megalakult egyesületünk bemutatkozó rendezvényére, melyre ezúton is szeretettel hívok és várok mindent autósporttal foglalkozó versenyzőt, nézőt, érdeklődőt. Az időpontról és helyszínről a későbbiekben pontos tájékoztatást fogunk adni.

 

Ezúton köszönöm meg Fodor Krisztiánnak, és Füredi Andrásnak, hogy indulhattam a versenyen!

Köszönet a támogatóinknak!

 

Calippo Kft.

Hamarászó ASE

Car-Complex 2000 Kft.

Kompenzació Kft.

Anett Tours

La Via Kft.

Arvia Kft.

Dávid Autósbolt

 

 

 

 

  

 

 

 

-         Hajósi Miklós –

 

www.hajoka.hu

 

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.