Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Jugo és Nissan Silvia S14

2013.09.27

  

 

 

Jugovits István (Jugo) driftversenyző Önéletrajzát olvashatják.

 

Jugo-val az  Október 5-6. - Hungaroring Extreme Technical Weekend-n találkozhatnak!

Én az MNASZ drift bajnokságon indulok csak, remélhetőleg a pro kategóriában, jelenleg street licencem van, megpróbálom a pro-t is megszerezni.


Lassan 6 éve, hogy Nissan Silvia S14-em van, eleinte csak utcai autóként használtam, és gyorsulási versenyekre jártam elég jó eredményekkel. Elég sok kupát begyűjtöttem, de valahogy mindig a drift érdekelt volna jobban. Mivel sajnáltam az autót vettem egy másikat, egy jobb kormány ugyancsak S14 Silviát, melyet versenyautóként megépítettünk.


2011 júniusában az autó elkészült, azóta rendszeresen járok a versenyekre.

Az akkor 320LE-es géppel hamar összeszoktam, az év végére már nagyon jól tudtam terelgetni. Ezen felbuzdulva az autót teljesen átépítettük.
A motor 2200cm3-re hízott, kovácsolt lett természetesen a belseje, minden szükséges alkatrész újra cserélve, kapott egy elég ritka japán belpiacos hengerfejet, a hengerfejbe nagyobb, erősebb szelepeket, rugókat, nagyon ritka tengelyeket, egyedi leömlőt és szívósort, egy új fejlesztésű Garrett GTX turbót egy speciális házban, komplett tripla dash csöves, tripla benzinpumpás üzemanyagrendszert surge tankkal, egy komplett új kábelköteget, egy standallone ECU-t, egy duplatárcsás kuplungot, egy Japán erősített váltóbelsőt, lamellás versenydifit.

 A tervezett maximális teljesítmény 600LE,
A kasztni be lett csövezve, kapott üvegszál ajtókat, polikarbonát üvegeket, karbon géptetőt, elöl hátul 6cm szélesítés került rá oldalanként, egyedi tervezés alapján.
A 2012-es év sajnos nem a versenyzésről szólt, hanem a jelentősen megváltozott motorkarekterisztika miatt újra kellett tanulnom a driftet, és az úttörő szerepet is én vállaltam az első hazai SR22VET-el, így rengeteg gyerekbetegséget kellett leküzdeni, a sok szerelés miatt több versenyről is ki kellett maradni.
Kunmadarason 2012 így is sikerült egy 3.helyet összehozni, az akkor még "csak" biztonságos kb 450LE-vel.
Utána sem múlt el az átok, a motort sikerült stabilizálni, de a hajtás adta fel minden versenyen. Lefogazott a japán váltóbelső, lett helyette egy tolós.

2013 első versenyén lefogazott a tolós, ugyanazon a napon egy gyári is.
Most jelenleg egy 350Z váltó viseli az időközben 500LE fölé növelt teljesítményt. A féltengelyek gyakran válnak csereéretté.


2013 nyarán ismét egy 3. hely sikerült. Ezzel a teljesítménnyel már túl gyorsan fogynak a gumik is, a legtöbb jó állapotú használt gumi nem bír ki két kört.
2014-ben szeretném elérni a tervezett 600LE-t amihez finomhangolás, és alkatrészek teljes összhangba tétele szükséges, hiszen a 2200cm-ből úgy kell kinyerni a 600LE-t, hogy széles legyen a használható tartomány.

Szeretném a hajtást is stabillá tenni, hogy csak a versenyzésre kelljen koncentrálni, ne zavarjanak a műszaki hibák. Eddig kicsit tartottam a tsuiso-tól, mivel mindig próbáltam adni arra, hogy az autóm ne csak erős legyen, hanem szép is. Most már elérkezettnek érzem az időt arra, hogy kipróbáljam.

Jugo

 

- Hajósi Miklós -